Om sidan

I denna blogg ger jag enbart min personliga åsikt. Det är inte en åsikt som står för de föreningar eller förbund jag är eller ev blir medlem i.
Just nu är jag Ordförande i Pingvin RC.
Mina favoritlag är naturligtvis Pingvin RC men också Wasps!

torsdag 2 juni 2016

Vad är det jag inte förstår.....

Varning för viss tjurighet och frustration och säkert en hel del förhastade slutsatser och feltänk men just nu bryr jag mig inte!

Under veckan har det uppenbarat sig att Viking Cup i år för P18 enbart skall spelas som 7´s.

Det visar sig att det är via UK detta har gjorts upp för att det skall vara uttagning till USM i 7´s


Personligen visste jag knappt att det skulle spelas något 7´s USM och var, när hur??
Inte heller visste vi att det var uttaggningar till detta och var dessa uttagningar skulel vara. Tydligen var en samling i Enköping en Söndag en uttagning....

Jag förstår inte hur man resonerar då vi inte har så många turneringar eller matchtillfällen för 15´s för P18 och då väljer man att plocka bort en av de tillfällena???
Vill ingen spela 15 manna längre??? hur skall vi kunna skola in juniorer in i 15 manna om vi inte spelar matcher, hur skall vi kunna få ett bra landslag i 15´s om vi inte spelar 15 manna för U18???
Varför välja bort en svensk turnering med 15´s för att ha 7´s uttagningar????
Eller vi vill hellre fokusera på 7´s?

För mig är det total förrvirring och förvåning??? vad händer???

Varför lägger man dessa samlingar på datum och tider som man sedan årtionden vet spelas på samma helger/datum varje år.

Varför får tex vi i Pingvin ingen information om detta?? den enda info jag hittat är en nyhet på Svenska rugbyförbundets hemsida som publicerades 2016-04-12 men efter det ingenting och ingen information kring vem som fått samlingarna eller hur de skall genomföras. Jag håller på att få ett totalt bryt då man omkullkastar allt. Just nu känns det som att bor man inte i Stockholm så räknas man inte...... Kanske dags att bry sig mer om våra danska vänner.....

Kan man bilda ett parallellt ungdomsförbund i Skåne ;) kan kalla det 15 manna rugby så krockar det inte med dagens ;)

U16, U18 & U21 Nationella samlingar XV och 7s för 2016

2016-04-12 13:27
Spelschema för U16, U18 och U21. Här är datum för när vi ska ha samlingar för pojkar och flickor. Anmäl om ni har lag som vill spela! Ansök om att få arrangera en samling!
  • Uppdaterad: 2016-04-12 13:47

UK har med bra bistånd från TK (undvika krockar med senior
serierna) tagit fram förslag på datum, så vi kan säkra så mycket spel som
möjligt för våra äldre ungdomar. Vi har en utmaning i antalet lag i hela
Sverige i år för U18 och delvis U16, samtidigt som vi vill sätta på plats en struktur
som är hållbar i framtiden där vi får upp flera lag. Det ser väldigt positivt
ut i de yngre åldrarna U14 och yngre.
Vi lanserar även 7s spel för U18!
Den andra nyheten är att vi vill anordna rmatcher för U21 regionslag i höst. För den delen söker vi enbart arrangörer lagen kommer att hållas ihop av regionerna och deras TUP organisationer.
Vi har inom UK tagit fram en plan för 7s och XVs nationella samlingar
för U18 + U16 flickor och pojkar, se nedan. Då vi ännu inte helt vet antalet
lag, så kan samlingarna bli en eller två dagar.
Spelschema 2016
U18 kommer att prioriteras i 7s delen för att säkra
kvalificering till USM 7s. I första hand vill vi ha samma arrangör / plats för flickor
och pojkar både U18 och U16. Detta för att underlätta resandet för klubbarna.
Vi söker nu arrangörer för dessa samlingar och vi behöver få
in anmälningar från klubbar vilka som vill delta. Skicka ansökningar och
anmälningar till uk(at)rugby.se och Patrik.Hillelson(at)rugby.se
Skicka gärna frågor och synpunkter till oss också.
Vi vet att vi är sena med att få på plats samlingarna i maj,
så vi hoppas på snabba svar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar