Om sidan

I denna blogg ger jag enbart min personliga åsikt. Det är inte en åsikt som står för de föreningar eller förbund jag är eller ev blir medlem i.
Just nu är jag Ordförande i Pingvin RC.
Mina favoritlag är naturligtvis Pingvin RC men också Wasps!

fredag 13 november 2015

rugbyn växer

I flera länder i hela europa växer rugbyn lavinartat men vi har inte riktigt fått till det fullt ut i Sverige. Varför?
Vore väldigt intressant att ha en diskussion kring detta men inte på det vanliga viset med att det var bättre för och det är den och dens fel osv utan istället titta framåt hur skall vi gå tillväga för att få stabilitet och tillväxt.

Hur får vi fart på fler regionala förbund? vad är de förbundens roll i rugbysverige? hur får vi ett starkare svenskt förbund både organisatoriskt och ekonomiskt? Hur kan vi få fler stabila klubbar?
Hur kan vi få bättre ekonomi och publicitet?

Ja det finns oerhört många frågor att svara på och det hade varit roligt med ett slags forum el dylikt där det hade gått att diskutera. vet inte rätt forum för en sådan diskussion då den för många blir väldigt känslig och het.

Men tror att alla är överens kring att något måste vi alla göra och hjälpas åt med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar