Om sidan

I denna blogg ger jag enbart min personliga åsikt. Det är inte en åsikt som står för de föreningar eller förbund jag är eller ev blir medlem i.
Just nu är jag Ordförande i Pingvin RC.
Mina favoritlag är naturligtvis Pingvin RC men också Wasps!

fredag 3 februari 2017

Rugbyhelg!

För stora delar av RugbySverige är det dags för förbundets utvecklingskonferens i helgen. Från Pingvin skickar vi Love Nilsson och Mikael Ohlsson!

Hoppas det blir bra och givande diskussioner. Jag hoppas att man diskuterar och försöker hitta en lösning på delning av 7´s och 15´s så vi skapar fler speltillfällen. Hoppas också att man diskuterar hur man kan stötta nya föreningar kring saker sidan om planen såsom styrelser, ekonomi mm.

En viktig fråga lär bli hur man skall hantera landslag mm med tanke på det ekonomiska läget i förbundet pga minskade anslag från WR.

Och för alla oss andra blir det väl en och annan six nations match. På Pingvins klubbstuga kommer Pingvins Framtid att hålla ett fund raiser evenemang som jag hoppas bli succe!

Själv lär man få möjlighet att göra lite hemma och kanske hinna med lite jobb också .....
men framför allt så skall jag hinna städa bilen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar