Om sidan

I denna blogg ger jag enbart min personliga åsikt. Det är inte en åsikt som står för de föreningar eller förbund jag är eller ev blir medlem i.
Just nu är jag Ordförande i Pingvin RC.
Mina favoritlag är naturligtvis Pingvin RC men också Wasps!

fredag 3 februari 2017

Tröttsamt

Jag blir både arg och trött när jag fick reda på att en bil kört runt i Rosengård igår med en naziflagga bak på bilen men jag blev alldeles bestört när man på bakrutan också ser ett Pingvin klistermärke.....
Klubbens officiella utfallande finns här

http://pingvin.nu/2017/02/avstandstagande/


bestört som sagt. Arg, förbannad och trött då vi hela tiden jobbar för att alla skall få vara med och alla är välkomna.

Jag hoppas innerligen att detta är en olycklig omständighet som att bilen är såld vidare eller något liknande.

Jag hoppas innerligen inte att det är en medlem i klubben. Vi jobbar hela tiden med att få med fler medlemmar i vår förening och vill absolut inte få ett rykte kopplat till nazizter...


Det smärtar extra då vi jobbat med Trelleborg Tillsammans och hittar projekt att engagera nyanlända mm och vi arbetar tillsammans med många aktörer för att nå de nyanlända och kunna visa vår underbara sport. Vi hade förra vintern nyanlända ungdomar som provade på rugby utan att kunna ett ord Svenska, tyvärr blev dessa sedan placerade i annan kommun men vi hade roligt så länge det varade.


Blir lite ledsen med tanke på hur enkelt folk kan rasera vårt arbete genom ett klistermärke....


Ett arbete vi lagt många timmar på och mycket energi. Ett arbete som skulle kunna hjälpa många ungdomar oavsett härkomst eller religion. Rugbyn har genom årtionden fostrat och tagit hand om många som inte har haft det lätt eller hamnat snett eller känt sig utanför utan att bry sig om härkomst, religion eller sexualitet. Rugby är en sport för alla!!!!


Så jag hoppas inte nån enstaka dåre skall rasera allt arbete för att sprida rugbyn med budskapet att alla får vara med.


Jag sörjer det inträffade och hoppas på att detta var en olycka och inte någon trumpifiering av vårt land och vår sport. För inom rugbyn kör vi inte med alternativ fakta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar