Om sidan

I denna blogg ger jag enbart min personliga åsikt. Det är inte en åsikt som står för de föreningar eller förbund jag är eller ev blir medlem i.
Just nu är jag Ordförande i Pingvin RC.
Mina favoritlag är naturligtvis Pingvin RC men också Wasps!

måndag 29 januari 2018

Ny Förbundskapten för damerna


Ny förbundskapten för Sverige XV

2018-01-29 11:59
Styrelsen har gett TD Neil Johnson uppdraget att presentera ett förslag för landslagsorganisation för båda Sverige XV lagen och i ett led att utveckla både XV och 7s lagen har styrelsen nu beslutat att utse en ny förbundskapten för damerna.
  • Uppdaterad: 2018-01-29 12:44

Den högt meriterade coachen Kevin Moggridge tar över efter Jonas Ahl som förbundskapten.
Kevin har tidigare varit involverad med laget så det blir inte ett helt nytt ansikte för spelarna.
En kortfattad mertitförteckning:
Level 3 coach
11 years working for the RFU as a Divisional Development officer
DOR at Cardiff Met university
Head coach Avonvale RFC Men’s Club
Assisting coach England XV during World Cup 2014 and 2017 and England U20  scrum coach
Vi kommer senare i veckan presentera hela organisationen som kommer att arbeta tillsammans med Kevin och damerna.
Vi vill också passa på att tacka Jonas Ahl för de insatser han hittils gjort för svensk rugby och tror att han kommer att fortsätta utveckla den.
//SRF Styrelse

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar