Om sidan

I denna blogg ger jag enbart min personliga åsikt. Det är inte en åsikt som står för de föreningar eller förbund jag är eller ev blir medlem i.
Just nu är jag Ordförande i Pingvin RC.
Mina favoritlag är naturligtvis Pingvin RC men också Wasps!

lördag 13 januari 2018

På väg hem

Intressanta presentationer från förbundet. Dock för lite tid så det blev väldigt lite diskussion. Nästa gång kanske det skulle varit längre eller mer fokus på ett område och hinna gå igenom det ordentligt.
Genomgående inser man att det är ungefär som i alla föreningar. Ambitionsnivån finns men det saknas folk. Verkar vara väldigt svårt att få folk att engagera sig i allt från ungdomsfrågor till styrelsearbete mm.
Detta gör att känslan blir tyvärr litegrann att jag undrar om det orkas med detta arbete eller att det stannar på pappret.
En intressant kommentar som jag skulle tycka om var frågan om att göra en nulägesrapport och verkligen se var svensk rugby står och var klubbarna står. Dvs verkligen se hela bilden om patienten är sjuk eller kan stå upp.
Många saknar fakta och det blir diskussioner kring tyckande eller troende inte fakta. Som exempel dök det upp på mötet att en del tycker att det spelas färre matcher än någonsin och andra tycker tvärtom och utan fakta vet vi inte.

Tror det hade varit bra om det togs fram statistik på allt möjligt som föreslogs på mötet tex spelade matcher. Licensierade spelare osv.
Det hade förenklat diskussionerna och troligtvis förtydligat var det behövs sättas in mer resurser och jobb.
Vi är ett litet förbund som måste tänka stort.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar