Om sidan

I denna blogg ger jag enbart min personliga åsikt. Det är inte en åsikt som står för de föreningar eller förbund jag är eller ev blir medlem i.
Just nu är jag Ordförande i Pingvin RC.
Mina favoritlag är naturligtvis Pingvin RC men också Wasps!

söndag 25 september 2016

Artikel i lördagens allehanda!

Rugbylandslag kommer till Pilevallen

I november kommer P18-landslagen i rugby från Sverige, Polen, Danmark och Litauen att mötas i en turnering på Pilevallen i Trelleborg.Turneringen kallas Baltic Championship. RUGBY.

Turneringen kommer att spelas över fyra dagar, 3-6 november, vilket är under det svenska höstlovet, och utöver själva landslagsturneringen innebär sammankomsten ett kulturellt möte och utbyte mellan spelarna från de olika länderna.

Spelarna kommer att bo i Malmö och Trelleborg men alla matcher spelas alltså på Pingvin RC:s hemmaplan Pilevallen.

Svenska Rugbyförbundet och P18-landslaget står på lördagskvällen som värdar för en galamiddag och det är öppet för allmänheten att köpa biljetter.

Rugbyförbundet uppmanar folk att stötta ”Junior Vikings”, men nämner i ett pressmeddelande att för de som inte kan vara på plats finns möjligheten att se turneringen på webben, eftersom man ämnar sända matcherna där.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar