Om sidan

I denna blogg ger jag enbart min personliga åsikt. Det är inte en åsikt som står för de föreningar eller förbund jag är eller ev blir medlem i.
Just nu är jag Ordförande i Pingvin RC.
Mina favoritlag är naturligtvis Pingvin RC men också Wasps!

måndag 26 september 2016

USM helgen

Sitter fortfarande med delade känslor efter helgen och har inte sorterat tankarna kring allt som hänt under USM.
Som vanligt massor av olika tolkningar av regler och annat och lag som anser sig vunnit osv. Blir lite konstigt när man ser på olika Facebooksidor från klubbar där de skriver om medaljer som de inte fått och flera olika klubbar har vunnit samma medalj ;) 
De närmaste dagarna kommer jag nog att skriva ganska mycket om situationen för rugbyn på ungdomssidan och med synvinkeln från Pingvin/syds sida då jag faktiskt tror att den sidan av myntet faktiskt sällan når andra.
Men oavsett detta så måste man tacka Enköping för att de arrangerar detta jag vet ingen annan klubb i Sverige just nu som har faciliteterna och organisationen att genomföra det. Tack!
Pingvin har organisationen men inte tillräckligt med planer( ännu, men vi får se snart)
Det krävs en hel del planer för att få ihopa spelschema mm för alla klasserna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar