Om sidan

I denna blogg ger jag enbart min personliga åsikt. Det är inte en åsikt som står för de föreningar eller förbund jag är eller ev blir medlem i.
Just nu är jag Ordförande i Pingvin RC.
Mina favoritlag är naturligtvis Pingvin RC men också Wasps!

söndag 4 september 2016

B-lagsmatch igår och Skånelaget i Lund!

Igår var jag i Lund och tittade på andra halvlek i damernas 15 manna serie där Vänersborg vann över Skånelaget med 1 poäng. Det syntes att Skånelaget börjar få ihopa lagdelarna bättre än tidigare men där är mycket mer att jobba med. Om de får ihopa sitt lag och spelar som ett  lag kan de bli riktigt giftiga. Synd att de förlorade då de kämpade på väldigt bra.

Efter dem spelade Lugi mot Pingvins B-lag. Pingvins B-lag fick ihopa spelare nog och det kunde spelas som en riktig 15 manna match. Lugi vann med 36-17 efter en böljande match som kunde slutat  på båda håll då det var små marginaler och lustiga spelvändningar. Väldigt roligt är det att se Pingvins B-lag med en del gamla rävar och en del nya ungtuppar. Alla verkade dock ha roligt och vi hade också några återvändare som hoppade in och spelade sin första match på många år.

Jag filmade matchen och lägger upp den under dagen på min you tube kanal:
https://www.youtube.com/channel/UCU6HU2TBD4K3lYVNpSfj4MA

Snart dags att få igång Streamen och se när Wasps möter Exeter! Den matchen börjar kl 16:00

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar