Om sidan

I denna blogg ger jag enbart min personliga åsikt. Det är inte en åsikt som står för de föreningar eller förbund jag är eller ev blir medlem i.
Just nu är jag Ordförande i Pingvin RC.
Mina favoritlag är naturligtvis Pingvin RC men också Wasps!

lördag 17 september 2016

Lördagkväll

En dag med många känslor. Veckan har präglats av det trista beskedet av att Pingvins före detta ordförande och hedersledamot Hans Hansson gått bort.
Många är vi som saknar honom. Själv lärde jag känna Hans sent genom jobb och senare genom rugbyn. Men alltid stannade Hans upp och pratade och han var alltid positiv och pratade om det som var bra och positivt. Han berömde alltid och var alltid intresserad oavsett om det handlade om våra herrar eller ungdomar eller damer. Så jag säger bara Tack Hans!
Lördagens semifinal visste vi det skulle bli en rysare och det blev det också!
Ett tight Pingvin höll emot Hammarby och  gick sedan också upp en växel och klämde in ett försök och fastslog slutresultatet 19-8. Totalt i två matcher 37-19.
Mest nervöst för oss runtomkring förbpå plan hade de kontroll men för oss andra var det lite skakigt. 
Suverän publik och tack till alla som hjälpte till. 
Sitter nu på toa och stillar min nervösa mage :)
För pingvin är det oerhört positivt att juniorerna börjat ta plats i a-laget men för egen del behövs hjärtstartare  och nervmedicin för det är "mina" grabbar som nu skall komma upp och ta för sig och jag vill så jävla mycket att de skall få chansen att visa vad de kan och att de lyckas med vad de sa för ett par år sen att de vill spela för A-laget( det var då jag fick avgå som tränare ;) )
Nu skall jag bara samla mig så är det full fokus på finalen!
Hoppas på ännu mer publik och glada människor inför finalen den 1/10

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar