Om sidan

I denna blogg ger jag enbart min personliga åsikt. Det är inte en åsikt som står för de föreningar eller förbund jag är eller ev blir medlem i.
Just nu är jag Ordförande i Pingvin RC.
Mina favoritlag är naturligtvis Pingvin RC men också Wasps!

tisdag 27 september 2016

Titta framåt

Jag har valt att just nu inte skriva mer om USM och det som hänt utan försöka titta framåt.

Till Helgen spelar både vårt B-lag och vårt 1stXV vilket skall bli roligt att se!

SM-final för andra året och det känns som vi börjar komma närmre det som vi haft som mål under flera år. Massor av intressanta tankar och samarbeten inför nästa år är redan på G.

Den stora nöten för rugbysverige inför nästa år tror jag blir om man skall ta tag i problemet med att andra regioner utanför Stockholmsområdet känner sig utanför och inte delaktiga. Just nu är det mängder med frustration och besvikelse ute i olika klubbar som tyvärr odlar vi mot dem attityden. Dessvärre så späs den på med händelser som i mångas ögon bevisar tesen att Mälardalen bara bryr sig om sig själv.
Denna nöten blir inte lätt att knäcka men är nog ett måste om Svensk rugby skall överleva på sikt. Man måste kunna se saker och ting från olika sidor och vi har olika problem och olika behov i olika delar av landet. Vi måste också våga prata om det för annars blir det inte bättre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar