Om sidan

I denna blogg ger jag enbart min personliga åsikt. Det är inte en åsikt som står för de föreningar eller förbund jag är eller ev blir medlem i.
Just nu är jag Ordförande i Pingvin RC.
Mina favoritlag är naturligtvis Pingvin RC men också Wasps!

fredag 13 januari 2017

Föreningskonferensen, dagorning och mina tankar kring det

Igår kom det ut en dagordning för föreningskoferensen Se nedan(Mina tankar och kommentarer i rött):

Svenska Rugbyförbundet Föreningskonferens 4-5 februari 2017

Scandic Västerås

Lördag- Föreningsutveckling

10.00 Välkomna, Fika och introduktion

11-12 Föreningens förutsättningar:

Förutsättningar i föreningsmiljö och anläggningar.
Hoppas vi också går igenom varför vi behöver detta och hur man kan arbeta med det så det inte bara blir massa snack och klagande. Hoppas också man tar upp vikten av styrelser och deras arbete.
Kanske det också kan bli en diskussion kring krav på anläggningar och få till ett arbete där vi skapar mer för de klubbar som vill framåt och titta på hur man gör evenemang runt rugbyn mm.

12-13 Lunch

13-14 Tränare, Ledare:

Rekrytering & Utbildning
Jättebra med fokus på rekrytering men jag hade också hoppats att man skulle prata om rekrytering i hela klubben inte bara tränare. För mig är styrelsen och alla andra runtomkring lika viktiga som träanren. Ofta har vi ju lätt att fokusera på det idrottsliga men missar vad som krävs bakom.

14-15 Träna och tävla:

Tävlingsformat & motivation
Intressant framförallt med tanke på den ständiga diskussionen kring bredd och elit. Ni som läst vad jag tycker innan så är det väldigt viktigt med båda, vi kan inte bara stå på ett ben.

15.00 Fika

15.30 Antidoping, vaccinera klubben
Kanske vi kan bidra med något då Pingvin redan är vaccinerat.

VRK & middag

SVENSKA RUGBYFÖRBUNDET

Medlem av:

Riksidrottsförbundet

Rugby Europe

World Rugby



___________________________________________________________________________

Söndag

9-9.30 Inledning, reflektioner från gårdagen

9.30-10.30 Rullstolsrugby
Hade varit intressant om vi också kunde ta upp mixed ability rugby då jag tror det också kunde vara en grej och kanske lättare att sätta igång med?

10.30-11 Fika

11-12 TK
Roligt! TK har gjort mycket under de senaste åren och är den del av Svensk rugby där det hänt mest de senaste åren och faktiskt kommit till en punkt där klubbar och lag börjar hitta rätt och seriesystem mm inte ändras från år till år utan allt börjar sätta sig och bli stabilt. De har skapat en bra plattform som de hela tiden kan bygga vidare på och jag vet att de har många visioner för framtiden.

12-13 Lunch

13-14 Bikupor
Först hoppades jag att det var en diskussion kring min hobby biodling men jag tror nog de menar diskussioner i små grupper :) men man vet aldrig kan bli intressant!

14- 15 Utvärdering, avslut och fika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar