Om sidan

I denna blogg ger jag enbart min personliga åsikt. Det är inte en åsikt som står för de föreningar eller förbund jag är eller ev blir medlem i.
Just nu är jag Ordförande i Pingvin RC.
Mina favoritlag är naturligtvis Pingvin RC men också Wasps!

tisdag 24 januari 2017

Rugbysäsongen tuffar igång....

Det börjar röra på sig i svensk rugby. Många börjar vakna i sina ide och tittar ut på vinterträningar, serieplaneringar, årsmöten mm

Det är nu mycket händer och det är nu grunden läggs för året och kanske nästa år(Jag hoppas alltid att man skall vara längre fram, jag är för 5-års planer :) )

Personligen har jag många frågor och en del grejer jag vill kika mer på.

Övergripande för Svensk rugby tycker jag följande bör fokuseras på:

- dela säsongen för 7´s och 15 manna vi kan inte fortsätta ha så lite spelhelger för 15 manna, det är knappt att vi klarar 6 lag i en serie...
- Varför kan vi inte spela under en längre tid? Fotbollen kan ju det även i norra Sverige.
- Hur stabiliserar vi befintliga klubbar och skapar en grund för nya
- Hur stabiliserar vi landslag och gör dem attrakiva för både publik men inte minst spelarna.
- Hur gör vi rugbyn intressant för folk utanför(de som inte har barn eller anhöriga som är aktiva)


För Pingvins del har vi en hel del fokus områden:
- Fortsätta satsningen med mentor och tränarutbildningar.
- Nytt adminprogram
- Bättre och större matchevenemang på hemmamatcher
- ny rugbyanläggning i Trelleborg
- Fler involverade förutom de aktiva
- Fler evenemang med utländska klubbar
- Stärka och utveckla Trelleborg Rugby Festival.
- Underhåll av klubb och planer.
- Fler medlemmar och aktiva
- Mer struktur och proffissionalism inom hela klubben
- Påskläger för Barn och ungdomar
- ytterliggare förstärka vårt goda samarbete med kommunen.
- Bli ett naturligt rugby nav i Sverige :)
osv.
osv.

Så som ni förstår så är det en del på agendan och en del punkter som kan bli ganska stora :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar