Om sidan

I denna blogg ger jag enbart min personliga åsikt. Det är inte en åsikt som står för de föreningar eller förbund jag är eller ev blir medlem i.
Just nu är jag Ordförande i Pingvin RC.
Mina favoritlag är naturligtvis Pingvin RC men också Wasps!

måndag 30 januari 2017

Pingvins årsmöte och klubbmöte

I lördags höll vi vårt årsmöte och vårt klubbmöte på Pingvin vilket som vanligt var välbesökt, tror det beror på semlorna!

Det var bra möten med intressanta val till styrelsen. Glädjande för Pingvin är att vi fick in en representant för damlaget i styrelsen och en comeback från en gammal styrelseräv som tex varit ordförande i Svenska rugbyförbundet :)

Ekonomin är bra och mycket beroende på PantaMera samarbetet men också alla andra arrangemang.
Vi skapar en god och stabil grund för framtiden!

Det är också helt fantastiskt att vår grundare och hedersordförande är med oss och kunde leda mötet på ett förträffligt sätt.

Efter årsmötet hölls vår klubbmöte med fler val och prisutdelning till de som skulle prisas.
Det som är positivt är att vi kunde välja in fler människor i de olika grupperna vi har och stärka vår organisation. Hoppas det ger ännu mer slagkraft under året som kommer.

Nu är "nya" styrelsen på plats så nu är det bara att sätta foten på gasen!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar