Om sidan

I denna blogg ger jag enbart min personliga åsikt. Det är inte en åsikt som står för de föreningar eller förbund jag är eller ev blir medlem i.
Just nu är jag Ordförande i Pingvin RC.
Mina favoritlag är naturligtvis Pingvin RC men också Wasps!

måndag 9 januari 2017

Nu kör vi igen!

Idag var årets första Styrelsemöte och både damer och herrar hade sin första träning för året.

Ett spännande år framför oss i Pingvin med massor av planer för framtiden. Vi fortsäyter vår långsiktiga satsning på ungdomar men också med ett tydligt fokus på våra seniorlag för både herrar och damer. En hel klubb med allt från barn till gamlingar.

I år kan också bli året då vi får möjlighet att se över våra anläggningar och faciliteter inför framtiden.

Nästa stora punkt blir naturligtvis vårt årsmöte i Pingvin den 28/1. Det brukar vara ett välbesökt möte vilket jag hoppas att det även blir i år.

Jag ser fram emot att se hur det går för föreningen i år både på plan och utanför. Jag hoppas att vi kan fortsätta att växa i medlemsantal och att den goda uppslutningen med publik på matcher fortsätter. Jag hoppas också att vi kan sy ihopa några riktigt bra rugbyhelger och evenemang under året.
Min förhoppning är att vi i pingvin men också hela allsvenskan kan lyfta lite både professionellt och arrangemangsmässigt.

Själv så kommer mycket av mitt fokus att ligga på hur vi kan utvecklas som förening gällande planer och klubbstuga mm. Det finns många intressanta uppslag och möjligheter för Pingvin att ta ett stort kliv vad det gäller att skapa ett rugbycentrum i Trelleborg, Skåne och Sverige!!
Men som vanligt gäller det att sikta högt över träden!

Men inget kommer av sig själv och Pingvin och svensk rugby behöver er hjälp!

För egen del innebär året en nysatsning på den psykiska och fysiska hälsan så den senaste veckan har det inneburit en del promenader och försök att fokusera och tänka rätt.

Håll ett öga på Pingvins hemsida för det kommer en del evenemang under vintern/våren.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar