Om sidan

I denna blogg ger jag enbart min personliga åsikt. Det är inte en åsikt som står för de föreningar eller förbund jag är eller ev blir medlem i.
Just nu är jag Ordförande i Pingvin RC.
Mina favoritlag är naturligtvis Pingvin RC men också Wasps!

måndag 4 maj 2015

Intressant helg!

Mycket intressant helg. För första gången på väldigt många år så hade jag en vit valborg :)
Mycket trevligt med grillning på stranden och massor av snack.

Fredagen blev på klubben med Loppis för att samla in pengar till ungdomarnas Tour till hösten. Det var en väldigt lyckad tillställning med tidningsbesök och massor av pengar till touren. Kvällen avslutades med en föräldrarkväll som blev hyfsat sen..... väldigt roligt med fler och "nya" föräldrar som hänger på och har roligt tillsammans med oss andra.

Lördagen blev intensiv med rugbyn i fokus. Det märktes att det var första hemmamatchen då alla var lite som yra höns. Dessutom för att förvirra det mer så var det både damer, herrar och ungdomar på planen och sponsorträff i klubbstugan med lokalpolitiker på plats. Dagen förflöt med högt tempo och mycket diskussioner. Väldigt trevligt att få visa vår klubb och vårt evenemang för våra politiker Anna Nordstrandh och Torbjörn Karlsson. Skåne damerna vann komfortabelt och ser starka ut. Pingvin däremot såg lite darriga ut men det var inte så konstigt då det saknades en hel del spelare pga skador, arbete och en svensexa. Tror jag räknade till minst 4-5 ordinarie spelare(på nyckelpositioner) som inte spelade. Sen hoppas jag att de som nu kommit tillbaka i elfte timmen från militärtjänst, resor, spel utomlands mm kommer in i laget och spelar ihop sig ordentligt. Tror det kommer att se väldigt annorlunda ut i nästa match.

Såg att Trojan vunnit över Enköping och vet att Enköping har många juniorer. Hoppas att de håller ut i år och drar lärdomar från året och kommer tillbaka nästa år mer erfarna och bättre rustade för Allsvenskan. Hoppas alla allsvenska klubbar håller i under året och att vi kan utöka allsvenskan nästa år med ett eller två lag. Det är väldigt roligt att det spelas matcher med bättre kvalitet redan på våren än att man spelar mot lag där det riskerar att bli tresiffrigt. Det är bra för publiken också då det inte bara är att visa sig på planen som räknas utan spelarna får ta i lite.

Roligt med mycket publik på matcherna och som vanligt hade vi solsken och gott på grillen :)

Söndagen blev en välbehövlig hemmadag. Påtande i trädgården och Sparrispremiär för de hemmaodlade. Sparris är otroligt gott, synd att det luktar så illa på toa efter :)
Allt skjuter fart i trädgården och man inser hur mycket som man ligger efter med....
Familjen lyckades köra sönder gräsklipparen så nu lär man få lite mer motion med handjagaren.
Om det är någon som vill bli av med Ölandsten så hör av er, jag har många murar att få till med ölandsten under året.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar