Om sidan

I denna blogg ger jag enbart min personliga åsikt. Det är inte en åsikt som står för de föreningar eller förbund jag är eller ev blir medlem i.
Just nu är jag Ordförande i Pingvin RC.
Mina favoritlag är naturligtvis Pingvin RC men också Wasps!

fredag 29 maj 2015

Rugbysöndag!

På Söndag är det årets första Öresundsturnering för ungdomarna. Denna gången är det i Malmö och på Limhamnsfältet. Premiär för vissa klubbar detta året medans andra redan tjuvstartat genom den Danska mästerskapsserien. Ledarmöte kl 10 och matcher under hela dagen. Tyvärr verkade som att det inte blev spel för våra minsta lirare i U8 då det saknades motstånd. Annars spelar vi med alla åldersgrupper.

På Söndag är det även stor premiär för Pingvins B-lag som möter Malmö på Limhamnsfältet. Det har ryktats om massor av "gamla" rävar(gubbar) blandat med lite yngre förmågor. Skall bli spännande att se hur länge de gamle orkar. Om jag tror rätt så har malmö ett ganska ungt lag(läs : mer vältränat)

För mig är det en fantastisk framgång för klubben att Pingvin återigen kan mönstra på ett B-lag, det bådar gott för utvecklingen i Pingvin men även i Skåne. det är också en utmärkt plats för de som kanske inte vill nå eliten men hålla på med den sporten de älskar. Oavsett resultat på Söndag så ser jag det som en oerhört positiv händelse i föreningens utveckling. Stort tack till James Mansell som drar i detta lag! Och jag hoppas ni får en rolig match som ger mersmak!

Det är oerhört viktigt att vi får till matcher i de skånska klubbarna där vi kan spela mer rugby i alla åldersgrupper och både dam och herr. Det enda sättet att bli fler är att ha organisationen bakom och att ha verksamhet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar