Om sidan

I denna blogg ger jag enbart min personliga åsikt. Det är inte en åsikt som står för de föreningar eller förbund jag är eller ev blir medlem i.
Just nu är jag Ordförande i Pingvin RC.
Mina favoritlag är naturligtvis Pingvin RC men också Wasps!

måndag 4 maj 2015

Kommunikation......

Hur skall man lösa kommunikationen i en förening/förbund så alla blir nöjda????

Är så jävla trött på att inte folk får information och kommer och säger: det visste inte jag. det kunde väl någon sagt. varför har ingen berättat det?

Jag tycker ändå att till skillnad från förr då det var anslagstavlan, telefon och brev till idag med hemsidor, facebook, mail, tidningar mm så borde folk få information men min upplevelse är att förr så tog faktiskt folk reda på saker själv och letade upp informationen. Idag vill de bli serverade den under näsan annars vet de inget....

Evinnerligt trött på att inte folk själva frågar efter information eller tar sitt eget ansvar och kollar.
Dyker det inte upp mitt framför ögonen på dem så har de aldrig sett eller hört det.
Vet faktiskt inte hur man skall göra för att  komma runt detta. Någon som har tips?

Vi jobbar ju oftast frivilligt så vi kan ju inte heller ha någon som sitter dag och natt och ringer runt till folk eller kan prata med alla.
Sen naturligtvis så är det mycket mer information idag än förr men jag tycker dock att folk tar inte sitt eget ansvar utan förväntar sig att dels få informationen men gärna också påminda och påminda och påminda.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar