Om sidan

I denna blogg ger jag enbart min personliga åsikt. Det är inte en åsikt som står för de föreningar eller förbund jag är eller ev blir medlem i.
Just nu är jag Ordförande i Pingvin RC.
Mina favoritlag är naturligtvis Pingvin RC men också Wasps!

tisdag 26 maj 2015

rugbyintensivt

Puh.... Mitt i säsongen och allt händer samtidigt.....
Alla är igång på sina håll. Ungdomarna har fler matcher än någonsin, Damerna spelar sjumanna och 15 manna och herrarna spelar i en rikstäckande serie.
Väldigt positivt men det börjar bli så mycket aktiviteter så att det är svårt att få överblick och koll på saker och ting.
Och alla är ju lika viktiga för utan ungdomar inga seniorlag och inga seniorlag så är det problem att behålla ungdomarna.
Och mitt i denna period som är så intensiv med resor och matcher så skall man hinna fundera på nästa säsong och kommande år.
Pratade med någon som tyckte att det är för kass att förbundet inte hinner få ut nya regler och policy i god tid inför nästa säsong, men det tycker inte jag är så konstigt för alla som sitter i förbundet(eller nästan alla) är också aktiva i respektive klubbar och med vad jag själv upplever så mäktar man inte med att förutom sitt klubbarbete dessutom ta ett nationellt grepp mitt under säsong. Dessutom sitter flera med i olika komitter som tex TK, UK osv där trycket är högt under säsong. När säsongen lider mot sitt slut i Oktober/November behöver alla en paus och sen är det dags att ta tag i arbetet och då blir det inte klart förrän precis innan nästa säsong.
Självklart när man börjar tänka på det men inte alltid självklart för de som står ute i klubbarna och väntar på besked för just sitt lag.
Tror alla måste komma ihåg att alla gör så gott de kan och att alla är frivilliga.

För Pingvins del kan jag bara nämna ett par saker som snurrar just nu:
- resor till turneringar för ungdomar och vuxna
- Nya omklädningsrum
- Ev spelarlägenhet
- Ekonomin/Sponsring
- Planstorlekar
- Hörnflaggor
- kläder
- Vår turnering till hösten
- Englandstour
- Tourande engelska lag som kommer till oss
- rugbyskolan i sommar
mm. mm. mm.

Det blir snabbt mycket för alla att hantera..... Men det är bara att hugga i och jobba vidare :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar