Om sidan

I denna blogg ger jag enbart min personliga åsikt. Det är inte en åsikt som står för de föreningar eller förbund jag är eller ev blir medlem i.
Just nu är jag Ordförande i Pingvin RC.
Mina favoritlag är naturligtvis Pingvin RC men också Wasps!

fredag 8 maj 2015

Sliten men vilken helg det blir

Har åkt på ytterligare en förkylning som satt sig i halsen denna gången. trist och tar massor av energi.

Men vilken helg det ser ut att bli rent rugbymässigt och jag kommer enbart att sitta hemma och bita på naglarna....

Våra ungdomslag åker till Hundested för ytterligare en omgång av Danska Mästerskapsserien.
Pingvin lastar 2 bussar fulla med barn och vuxna. Det verkar som om alla lag åker denna gång dvs. U8-U10-U12-U14 och P16 och det är ju fantastiskt! Ännu roligare är det att så många föräldrar väljer att åka med som vi vet så är det så mycket roligare med många vuxna runtomkring våra barn!
Mycket spännande att se hur det går för vårt P16 denna gång då det troligen har hunnit träna ihop sig lite mer. Det som känns trist är ju att jag inte själv är på plats och kan se hur det går. Hoppas jag får löpande information från alla glada föräldrar och tränare!

Ikväll åker vårt Seniorlag iväg för morgondagens match mot Enköpings Seniorlag. Pingvin åker kanske inte med sitt starkaste lag men ändå ett ganska bra lag. Tror det är ett starkare lag imorgon än vad vi hade mot Södertälje hemma. Skall bli väldigt intressant att höra hur det går för dem.
Laget har haft en del otur med småskador mm precis vid premiärmatcherna men sån är sporten. I en seniorverksamhet så är det verkligen en lagsport och det går inte att hela tiden förlita sig på en eller ett par spelare utan det är kollektivet och många gånger din bänk som avgör.
Hoppas och tror att de kommer likt Fenix att resa sig ur askan imorgon!

Imorgon är det också dags för en omgjord "stinger" nu spelas den inte på Twickenham utan på Wasps hemmaarena Ricoh. Det är en väldigt viktig match i premiership, den som vinner har chans på top 4.
Wasps har sålt slut på 32600 biljetter!  och det är också första gången som de numera nära klubbarna spelar derby mot varandra i Midlands. Joe Launchbry gör också comeback efter sin nackoperation. Jag tror starkt på Wasps som har varit väldigt starka på deras nya hemmaplan och har förmågan att göra många försök även på försvarsstarka lag. Det kommer att bli en suverän TV match för mig imorgon!

Som sagt va en spännande helg. Får nog börja sätta på stopp&väx på naglarna redan idag....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar