Om sidan

I denna blogg ger jag enbart min personliga åsikt. Det är inte en åsikt som står för de föreningar eller förbund jag är eller ev blir medlem i.
Just nu är jag Ordförande i Pingvin RC.
Mina favoritlag är naturligtvis Pingvin RC men också Wasps!

måndag 1 juni 2015

Efter Helgen!

Landslaget förlorade med 24-14 mot Holland  men vad jag förstod var det en tuff och jämn match. Det ger en förhoppningar om att Landslaget är på rätt väg.

Pingvins damer spelade 7´s kval i lördags. vann 2 och förlorade 2 och klarade sig utan alltför mycket regn under matcherna :)

Ungdomarna spelade första öresundsturneringen i Malmö denna gång med mycket blåsiga förhållanden. Lite kaotiskt kring U16 och vilka lag och matcher som skulle spelas men Pingvin Fick spelat 1 riktig 15 manna match mot en sammanslutning av ett par danska lag och sen blev det 1 elvamannamatch på em. De övriga ungdomslagen spelade på och fick spelat en del matcher. Fick också reda på igårkväll att Sanna Danielsson inte hade några skelettskador och hon skall idag magnetröntgas. Vi hoppas på en snabb rehab.

Sen hade Pingvins B-lag sin premiär och så här sammanfattade de själva premiären:

image
Snyggast, erfarnast och tyngst var lätt Pingvins B-lag. Tyvärr bestämde sig Malmös unga utvecklingslag för att springa runt oss hela tiden och använda nymodigheter som sidesteps, bättre kondition och samspelthet. Siffrorna rann iväg till 0-48 men det var trots det glada, trötta miner bland grabbarna efteråt. Det sorgligaste var nog att det inte fanns öl efter matchen. Nu laddar vi om med nya lårbenshalsar till nästa match. Tack alla för era insatser!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar