Om sidan

I denna blogg ger jag enbart min personliga åsikt. Det är inte en åsikt som står för de föreningar eller förbund jag är eller ev blir medlem i.
Just nu är jag Ordförande i Pingvin RC.
Mina favoritlag är naturligtvis Pingvin RC men också Wasps!

söndag 14 juni 2015

Viking Cup U16

Vårt U16 lag med hjälp av 2 Lugi killar fick lite problem på vägen upp pga sjukdomar mm men vi blev precis 15 st.
Första matchen var mot skottarnas  första lag vilket blev en väldigt tuff och jämn match som tyvärr förlorades med ett försök pga offside interception. Vi hade två försök över linjen som dock blev bortdömda som upphållna. Resten av helgen har vi vunnit våra resterande matcher (4st) utan att släppa in fler försök. Detta resulterade i att vi blev 2:a i turneringen endast slagna av Highland 1. Ett enda försök insläppt på fem matcher!
Det är ett suveränt gäng med humor och hjärtat på rätt ställe. De går från klarhet till klarhet och börjar "tänka rugby" vilket lovar gott inför resten av säsongen!
Väldigt stolt över killarna efter helgens matcher.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar