Om sidan

I denna blogg ger jag enbart min personliga åsikt. Det är inte en åsikt som står för de föreningar eller förbund jag är eller ev blir medlem i.
Just nu är jag Ordförande i Pingvin RC.
Mina favoritlag är naturligtvis Pingvin RC men också Wasps!

onsdag 24 juni 2015

Sommar

Nu skall ju sommaren vara här men det känns inte så när man går ut i bilen på morgonen och det är 12-13 grader....
Telefonmöte igår med TK. Givande möte med människor som vet vad de gör och som har gjort ett hästjobb det senaste året. En bra inriktning som det nu gäller att följa upp och korrigera de ev småfel som dykt upp. Kan rugbysverige börja köra mer strukturerat och enligt TB och EB så kommer vi långt.
Det finns en medvetenhet hos TK kring nya och gamla klubbar och hur mycket man behöver göra beroende på i vilken division man spelar i.
Sen tycker jag att spelar man i högsta divisionen så skall vi ha stränga regler där och vara organiserade och strukturerade. Om rugbyn växer i Sverige så växer också intresset och inte bara ibland de som står vid sidan om planen utan kanske också i allmänhet och då måste saker som matchrapporter och spelarlistor mm finnas. Resultat måste fram omgående mm.
Skall vi ha ett intresse kring Allsvenskan måste alla delaktiga i Allsvenskan också visa lite försök till ordning och reda.

Samtidigt med semestern pågår för fullt planeringen för vår Trelleborg Rugby Festival 2015 15-16/8 och en 7´s helg med Middlesex och Titan Sportacademy 25-26/7. Ser ut att bli en härlig semester ;)

Fick igår också ett nytt bisamhälle i min trädgård :)
Dags att starta om min biodling i liten skala men det är väldigt roligt att ha bin igen. Det har varit väldigt tyst och stilla i trädgården utan bin.
Nu väntar jag bara på Solen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar