Om sidan

I denna blogg ger jag enbart min personliga åsikt. Det är inte en åsikt som står för de föreningar eller förbund jag är eller ev blir medlem i.
Just nu är jag Ordförande i Pingvin RC.
Mina favoritlag är naturligtvis Pingvin RC men också Wasps!

fredag 12 juni 2015

Rugbyhelg

Nu värmer vi upp våra kroppar och huvuden för en intensiv rugbyhelg!

Ikväll bär det iväg till Spartacus och Partille för helgens Viking Cup med ungdomssektionen. Skall bli intressant att träffa alla svenska lag igen efter många matcher mot danska lag.

På Lördag spelar Herrlaget mot Trojan vilket är en ytterst viktig match. Synd man inte kan vara där. Tycker att forskningen går lite trögt för tillfällig kloning :)
Skall bli skoj att höra om vår nya nr 10 har hunnit hitta rätt i laget på en vecka och om hans kickar sitter. Vi har saknat bra kickar denna säsongen i Pingvin både vad det gäller straffar men även i öppet spel. Hoppas på intensiva rapporter på min telefon....

Som vanligt på Viking Cup så blir det Liseberg på Lördagkvällen med alla barnen skrikandes i karusellerna och alla vuxna gömda på en restaurang med varsin öl.
Vi får hoppas på att vi slipper det värsta regnet under helgen.

Har varit väldigt trött på sistone så bussresan ikväll går nog i sovandets tecken.... Skall bara få tyst på U14 och U16 spelarna först....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar