Om sidan

I denna blogg ger jag enbart min personliga åsikt. Det är inte en åsikt som står för de föreningar eller förbund jag är eller ev blir medlem i.
Just nu är jag Ordförande i Pingvin RC.
Mina favoritlag är naturligtvis Pingvin RC men också Wasps!

tisdag 9 juni 2015

Fritidsnämden

Har idag varit på Fritidsnämdens möte för att förklara mitt medborgarförslag för dem. det var en trevlig samling människor med bra och intressanta frågor kring mitt förslag.

Också roligt att höra politikernas intresse för vår sport och hur vi skall kunna utvecklas och bli större.

Mitt förslag var enligt nedan:
Förslagsställaren skriver ” I dagsläget är rugbyplanerna för små enligt gällande regler och den skulle behövas göras större för att det skall kunna arrangeras elitseriespel och landskamper. Rugbyn har även för lite planer för att kunna utöka och genomföra sina turneringar som tex Öresundsturneringen (ungdomsturnering med svenska och danska lag) och sin internationella ungdomsturnering Trelleborg Rugby Festival som arrangeras varje år. På Köpingeområdet borde man kunna få till fler små ungdomsplaner så att man kan utöka huvudplanen på Pilevall, alternativ en ny stor huvudplan på Köpingeområdet.”

Och nämdens förslag till beslut innan mötet var:
Förvaltningen föreslår att fritidsnämnden beslutar att meddela förslagsställaren och kommunstyrelsen att man är positiv till medborgarförslag Använd Köpingeskolan som Rugby/fotbollsplan. Fritidsnämnden ger förvaltningen i uppdrag att i samråd med serviceförvaltningen och berörda föreningar undersöka möjligheten till att tillfälligt nyttja befintliga ytor i enlighet med förslagsställarens intentioner.


Och så blev det även beslutat så nu skall fritidsförvaltningen tillsammans med oss i Pingvin och serviceförvaltningen undersöka möjligheterna!
Det är Toppen tycker jag! Tänk om vi kan få till ytterligare en rugbyplan i Trelleborg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar