Om sidan

I denna blogg ger jag enbart min personliga åsikt. Det är inte en åsikt som står för de föreningar eller förbund jag är eller ev blir medlem i.
Just nu är jag Ordförande i Pingvin RC.
Mina favoritlag är naturligtvis Pingvin RC men också Wasps!

måndag 8 februari 2016

Första nyheten efter helgens konferens

Kunde tyvärr pga olika omständigheter inte deltaga i årets föreningskonferens i Jönköping och suktar efter info.... Detta kom ut på förbundets hemsida, det första tecknet än så länge på att det varit konferens.

Get in Touch
2016-02-07 14:05
Under föreningskonferensen lanserades projektet Get in Touch. Tillsammans kan vi göra rugbyn mer tillgänglig och öppna upp för spontanidrott där alla kan vara med.
  • Uppdaterad: 2016-02-07 14:09

Under #getintouchrugby på Facebook kan vem som helst som har en rugbyboll ta ett initiativ och bjuda in till att spela touch på en tillgänglig plats och tid i din närhet.
Syftet är att göra sporten känd för fler men också att öppna upp för att göra rugbyn till en spontanidrott. Kanske kan vi ses i en park, på ett torg eller annan öppen plats och det behöver inte vara en rugbyplan. Se videon från Get Into Rugby-flashmobben från 2013 för inspiration för udda platser att spela rugby på.



Hur gör man:
Bestäm en plats och tid.
Bjud in under #getintouchrugby (se till att göra eventet offentligt)
Ta med en boll och spela
Sprid bilder och filmer på ert event under #getintouchrugby
Kom ihåg att dela initiativ med dina vänner

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar