Om sidan

I denna blogg ger jag enbart min personliga åsikt. Det är inte en åsikt som står för de föreningar eller förbund jag är eller ev blir medlem i.
Just nu är jag Ordförande i Pingvin RC.
Mina favoritlag är naturligtvis Pingvin RC men också Wasps!

måndag 29 februari 2016

Ny vecka men inte ny månad

Japp fortfarande februari och det var -2 ute idag... brrr nu vill jag ha 10 grader och sol. Då börjar en ny vecka och det är dags att komma igång igen. Dags att fundera på vad som händer idag och i veckan.
I helgen startade Superrugby och jag är inte fullt insatt men sonen som är väldigt på frågade naturligtvis vilket lag jag trodde skulle vinna i år, jag frågade tillbaka vilket lag Pocock och Moore spelade i och svaret var brumbies och de skulle möta hans favoriter Hurricanes..... Så mitt val vem som skulle vinna superrugby i år var inte svårt. Att de dessutom smörade till Hurricanes ordentligt gjorde ju inte det sämre :)
Igår smörade(krossade) dessutom Wasps till Harlequins rejält 42-10 och gick upp på en klar tredjeplats i tabellen. Six Nations för mig är inte så intressant tycker jag då det fortfarande är alldelles för likt hur det spelades under VM och var inte imponerad. Skall dock bli skoj att se när England möter Wales dels för den gamla rivaliteten men också för att Eddie Jones nu börjar bli varm i kläderna och snart är det dags för honom att visa att han kan få ihopa laget bra för England.
Men som sagt nu är det måndag morgon och dags att samla ihopa tankarna igen på jobb och på rugbyn. Förhoppningsvis en lugn vecka med rugbyn då förra veckan var väldigt hektisk då det var möte nästan varje kväll hela veckan men det är mycket som skall komma på plats och mycket vi vill ha gjort i Pingvin.
Denna veckan åker dessutom våra tränare och ledare för Seniorlaget tillsammans med 2 av våra spelare över till Penguins och Richmond där tränarna skall möta vår nya mentorcoach Dave och ta del av Richmonds och Penguins träningar och metoder. Spelarna skall träna med Richmond och spela match med Penguins mot Oxford.
Här hemma så skall vi andra få ordning på ansökan till skåneidrotten, få alla att skriva under dopingöverenskommelsen, fixa sponsorträff, planera läger. få till försäsongsmatcher, få hem nya kläder till shoppen osv osv osv.... Skrev jag att det skulle bli en lugn vecka???
Tror inte jag kan ta det lugnt, kommer jag på något som måste göras så sätts det igång.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar