Om sidan

I denna blogg ger jag enbart min personliga åsikt. Det är inte en åsikt som står för de föreningar eller förbund jag är eller ev blir medlem i.
Just nu är jag Ordförande i Pingvin RC.
Mina favoritlag är naturligtvis Pingvin RC men också Wasps!

fredag 12 februari 2016

TUP direkt från Förbundets nyhetssida

TUP -regions 2017 v.2 (1)

Vad TUP ?

2016-02-12 10:43
Vad är TUP ? Talangsutvecklingsprogrammet är ett elitutvecklingsprogram för spelare och tränare i Sverige.
  • Uppdaterad: 2016-02-12 12:41


Vi vill börja med att slå hål på en myt, man behöver inte
vara den bästa spelaren eller tränaren i sin klubb för att bli involverad i TUP,
kärleken till spelet och viljan förbättra är viktigare kriterier för medverkan
inom TUP.

Det spelar heller ingen roll om du har varit involverad med
Rugby i sex månader eller de senaste 20 åren för att delta i denna utbildning.

Programmets mål är att utveckla varje spelares tekniska,
fysiska och mentala ”talanger”, samt att leda vägen för tränare som vill
utveckla sig och har viljan och passionen att träna på elitnivå.

Nu har vi TUP i tre regioner Stockholm (TUP Norr), Malmö
(TUP syd) och Vänersborg (TUP väst)

Programmet startade 2012 med 39 spelare och 5 tränare under
2016 kommer vi att ha 120 spelare samt 20 tränare som kommer att utveckla sina
individuella rugby talanger.

Vi välkomnar spelar och tränare i klasserna P16 och P18
(spelare födda 1998-2000) att involvera sig.
 
Andy Stewart
Mobile - 0738966049
SRF- National TUP Coordinator
andy.stewart@rugby.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar