Om sidan

I denna blogg ger jag enbart min personliga åsikt. Det är inte en åsikt som står för de föreningar eller förbund jag är eller ev blir medlem i.
Just nu är jag Ordförande i Pingvin RC.
Mina favoritlag är naturligtvis Pingvin RC men också Wasps!

fredag 12 februari 2016

fotbollsförbundet har makt

Har länge funderat på vad som händer om man inte tillmötesgår Fotbollsförbundets krav???

Fotbollsförbundet ställer krav på föreningar i de olika serienivåerna och skickar kraven till kommunerna som i de flesta fall inte kan göra annat än att fixa till och ordna...

Senaste exemplet från Trelleborg:
http://www.trelleborgsallehanda.se/trelleborg/vangavallen-blir-klar-for-superettanspel/

Om andra förbund skulle skicka ut sina krav vad skulle kommunerna då göra?

Kan tänka mig att tex i Trelleborg så skulle det innebära ganska stora utgifter med tanke på sporter som ligger på g att kanske ta klivet upp eller redan ligger högst upp
- innebandy
- handboll
- basket
- rugby
- ishockey
mm. mm. mm. mm.

Hur kan det komma sig att fotbollsförbundet har fått sån makt att mindre kommuner darrar på knäna och hostar upp miljoner för att tillfredsställa SvFF och dess krav. Varför får en sport ta så mycket kraft från allt annat pga att deras förbund ställer krav.

Vi har bra samarbete med många delar av kommunen men jag förstår fortfarande inte varför deras krav alltid går rakt igenom medans andra sporters förbund kämpar i motvind och många sporter trollar med knäna för att få till det så bra som möjligt.

Undrar om SvFF har några som helst tankar på vad deras "krav" innebär ekonomiskt ute i kommunerna och vad det innebär för föreningarna?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar