Om sidan

I denna blogg ger jag enbart min personliga åsikt. Det är inte en åsikt som står för de föreningar eller förbund jag är eller ev blir medlem i.
Just nu är jag Ordförande i Pingvin RC.
Mina favoritlag är naturligtvis Pingvin RC men också Wasps!

söndag 14 augusti 2016

Artikelskörd från Allehandan del 1





Pingvinspelarens kupp i segern

Rugby ,


6 bilder
Foto:
6 bilder
Foto:
6 bilder
Foto:
6 bilder
Foto:
6 bilder
Foto:
6 bilder
Foto:
När Pingvin körde över Trojan med 48–7 spelade Andreas Persson med regnbågsfärgade strumpor.
– Även vi som utövar en machosport bör visa att vi stöttar jämställdhet, säger Pingvinspelaren.

Pingvin–Trojan 48–7 (24–0)

Poäng Pingvin: Erik Arvidsson 10, James Campbell 8, Lars Tunestål 5, André Eriksson 5, Erik Mårtensson 5, Oscar Larsson 5, Alfred Meitmann 5, Matthew Keene 5.
Under söndagen var det Prideparad i Trelleborg. Pingvin var en av flera föreningar som medverkade under söndagens Prideparad genom stan.
Men redan på lördagen när Pingvin tog emot Trojan på Pilevallen passade Andreas Persson på att göra något annorlunda.
– Vi som idrottar måste också visa att vi står upp för jämställdhet och allas lika värde. Efter allt som hänt i Trelleborg med stulna flaggor ville jag göra något och då kom jag på den här idén. jag hoppas att dt för något positivt med sig, säger Andreas Persson.

  • – Jag berättade det inte för någon innan matchen, jag ville inte påverka någon innan, berättar han.
    Vilken reaktion fick du?
    – Bara positiva så det är kul.
    På ett sätt var det tur att han inte berättade för någon inför matchen, för det hade inneburit mycket jobb för honom och hans dotter Emilia. För Andreas Persson hittade inga regnbågsfärgade strumpor trots idog sökning på internet och då fick hans dotter Emilia måla ett par strumpor i regnbågens färger.
    – Hon målade dem när jag hade dem på mig. Det var ingen textilfärg så det fastnade färg på benen, men det var värt mödan, säger Andreas Persson.
    Ska du ha dem i fler matcher?
    – Det hade jag gärna haft men då får man hitta ett par som är färdiga. De här är riktigt obekväma att ha på sig eftersom färgen fastnar, skrattar Andreas Persson.
    Han kunde dessutom le åt Pingvins spel i matchen mot Trojan.
    Efter sex veckors uppehåll var det omstart i herrallsvenskan. Pingvin visade inga tecken på semesterkänsla. Redan efter en halvtimme var det 24–0 och trelleborgarna kontrollerade matchen.
    – Skönt att göra en sådan här match efter uppehållet. Många har varit på semester och vi har inte haft riktig kontinuitet på träningarna, men det här var ett skönt besked, säger Pingvins Andreas Persson.
    Med tio minuter kvar släppte Pingvin till poäng för Trojan.
    – Det blev lite för individuellt ibland, vi måste hålla våra grupperingar bättre under matchen, så det finns lite att slipa på, säger Andreas Persson.
    Pingvin har nu bara en match kvar i allsvenskan. Det är borta mot Hammarby om två veckor. Den matchen kommer att avgöra vilket lag som blir tvåa bakom Stockholm Exiles.

    Inga kommentarer:

    Skicka en kommentar