Om sidan

I denna blogg ger jag enbart min personliga åsikt. Det är inte en åsikt som står för de föreningar eller förbund jag är eller ev blir medlem i.
Just nu är jag Ordförande i Pingvin RC.
Mina favoritlag är naturligtvis Pingvin RC men också Wasps!

söndag 14 augusti 2016

Del 2

Unga möttes på Pilevallen

Rugby ,

Efter ett års uppehåll gjorde Pingvins rugbyfestival comeback i helgen. Svenska och tyska rugbyungdomar möttes under glädjande och allvarliga former.

Fem svenska klubbar och en tysk, St Pauli från Hamburg, deltog med lag i årets rugbyfestival som lockade spelare från 10 till 18 år.
Förra året ställdes festivalen in på grund av brist med sovplatser. Nu fanns det plats för tillresta rugbyungdomar igen.
– Det är lite synd att det kolliderar med en del andra cuper i år men det är kul att vi kan ha festivalen igen, säger Roger Nilsson, som är tränare för Pingvins F18 och P14-lag.

  • Ett av de svenska lag som kom till Trelleborg var göteborgsklubben West, som är en sammanslagning av tre klubbar i Göteborg.
    Bland andra Spartacus, vilket 13-årige Melker Wiktorsson tillhör.
    – Detta är första gången jag spelar i Trelleborg. Det är kul att spela här och roligt att möta andra klubbar, säger Melker Wiktorsson, som spelat rugby i fyra år.
    Alla ungdomar kunde på lördagen också följa den allsvenska matchen mellan Pingvin och Trojan, där det blev en enkel hemmaseger.

    Inga kommentarer:

    Skicka en kommentar