Om sidan

I denna blogg ger jag enbart min personliga åsikt. Det är inte en åsikt som står för de föreningar eller förbund jag är eller ev blir medlem i.
Just nu är jag Ordförande i Pingvin RC.
Mina favoritlag är naturligtvis Pingvin RC men också Wasps!

måndag 19 oktober 2015

Australien vidare

Wallabies gick vidare med minsta möjliga marginal. Det var en tuff och jämn match mot Skottland.
Som vanligt i jämna matcher så börjar alla granska domaren och tycka till. Såg att det var många som hejade på Skottland som tyckte att Skottarna blev bortdömda iom den sista straffen. Jag håller naturligtvis inte med och det inte enbart för att jag hejar på Australien utan för att det hände så mycket annat som skottarna hade fördel av innan i matchen. Tex så hade Australien ett försök bortdömt och i första halvlek fick skottarna en mängd straffar som var väldigt tveksamma. När skottarna fick dessa straffar sa ingen någonting och de kunde bygga poäng på de straffarna. Vad hade hänt om de inte fått straffarna då hade sista straffen till Australien kvittat för då hade det inte ens varit jämnt. Likaså om Australien inte fått sitt försök bortdömt.
Så min slutsats var att Skottarna skall faktiskt vara glada att det var så jämnt som det var.

Sen hade jag ju önskat att Foley hade satt sina kickar för då hade det inte heller varit jämnt.

Skall bli en spännande semi final men Australien skall slå Pumas.

Nya Zeeland mot Australien i Final!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar