Om sidan

I denna blogg ger jag enbart min personliga åsikt. Det är inte en åsikt som står för de föreningar eller förbund jag är eller ev blir medlem i.
Just nu är jag Ordförande i Pingvin RC.
Mina favoritlag är naturligtvis Pingvin RC men också Wasps!

torsdag 1 oktober 2015

De e mycke nu....

Man tänker att säsongen börjar avta och att det borde lugna ner sig men just nu är det nästan som mest intensivt med alla resor och tourer mm samt allt annat som händer i slutspurten eller saker som skulle varit gjort denna säsongen, samtidigt så börjar folk tänka på nästa säsong mm.
Det är både säsong och förberedelser för nästa samtidigt som det är avslutning och slutspurt.

Det är en viktig tid just nu. Det gäller att göra en bra säsong och bra reklam för sporten och Pingvin samtidigt gäller det att gjuta grunden väl inför nästa säsong. Inbyggt i Pingvin och svensk rugby just nu är också att vi måste lite till och att vi vill ännu mer, bli lite större, lite bättre osv.
Jag är själv en sån person som hela tiden vill framåt och förbättra men jag tror nog att vi också måste hinna andas. Blir nog en hel del tankar på hur vi skall organisara oss inför nästa säsong för att klara de utmaningar som vi sätter upp och för att hantera allt utan att vi alla bränner ut oss. Har själv blivit varnad ett par gånger för att jag bränner ljuset i båda ändarna. Varken rugbyn eller människorna bakom mår bra av att folk går in i väggen. Vi måste behålla glädjen så att det inte blir ytterligare ett arbete utöver det som man gör på dagtid.

Skulle vunnit drömvinsten :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar