Om sidan

I denna blogg ger jag enbart min personliga åsikt. Det är inte en åsikt som står för de föreningar eller förbund jag är eller ev blir medlem i.
Just nu är jag Ordförande i Pingvin RC.
Mina favoritlag är naturligtvis Pingvin RC men också Wasps!

fredag 9 oktober 2015

idag är det dags!

Så då skall vårt lilla VM äventyr börja idag flyger vi till London inför morgondagens match på Twickenham.... Wales Vs. Australien.

Jag hejar på Australien, frun hejar på Wales, sonen skall försöka få tag på en delad tröja och dotter är mest intresserad av om vi kommer att gå på museumet där man fick lov att sparka på en boll och trycka på klungmaskiner och andra leksaker. Blir nog en skön helg :)

Lär komma tillbaka på Söndag med ont i halsen och ett fånflin....

Tror faktiskt inte att Wales kan slå ett stabilt Australien dock synd att Hooper inte får spela men glädjande nog så skall Folau spela. Mina 2 favoriter i Wallabies är Pocock och Folau och dessa komemr att spela :)
Sen skall vi inte glömma Kurtley Beale eller trollgubben som Mabon benämde honom som i matchen mot England. Beale är också den typen av spelare som kan komma in och göra saker som ingen är beredd på eller kan stoppa. Hoppas få se lite av all denna rugbymagi på Lördag.

I em/kväll skall det avnjutas en god Guinness på en engelsk pub :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar