Om sidan

I denna blogg ger jag enbart min personliga åsikt. Det är inte en åsikt som står för de föreningar eller förbund jag är eller ev blir medlem i.
Just nu är jag Ordförande i Pingvin RC.
Mina favoritlag är naturligtvis Pingvin RC men också Wasps!

måndag 12 oktober 2015

Helg i England

Hemma igen efter en helg i England. Det som hela tiden slår mig är att jag trivs ganska bra i England. Folk är trevliga, tillmötesgående och ganska öppna, när man är på besök så löser sig allt. Det verkar som att allt bara flyter på med bussar, tåg eller liknande.

Sen att vi hade en fenomenal dag på Twickenham gör ju inte saken sämre. En härlig känsla när man kommer ut från arenan och alla är på väg mot tåg och bussar, alla går blandade Waelsare och Australiensare och alla andra och det är glad stämning inga poliser men några personer uppflugna i korgar på lyktstolparna som försöker via megafoner att guida alla på rätt väg. Mjukisfår som kastas upp och åker fram och tillbaka i köerna ja helt galet men roligt och vänligt. Inga bråk inget strul. sen ser man en buss går fram och frågar om den skall på vårt håll och vad den kostar och de svarar japp den skall på ert håll, har ni inget Oyster kort? nä då är det gratis för er idag!

Ja den känslan av att allt löser sig och att alla är glada och trevliga den skall jag ta med mig!

Och ja Australien vann! de är som en mur ingen kommer igenom! På söndag skall Skottland mosas :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar