Om sidan

I denna blogg ger jag enbart min personliga åsikt. Det är inte en åsikt som står för de föreningar eller förbund jag är eller ev blir medlem i.
Just nu är jag Ordförande i Pingvin RC.
Mina favoritlag är naturligtvis Pingvin RC men också Wasps!

fredag 14 augusti 2015

blandade känslor

Nu börjar besvikelsen kring att rugbyfestivalen inte blev av lägga sig litegrann. Samtidigt fick jag idag ett mail från TitanSportAcademy kring möjligheten att arrangera ett rugbyläger för ungdomar till Påsken. 3-dagars läger för U8 upp till U18 öppet för alla men det blir en avgift. De kommer över från England med Tränare och ev professionella spelare. Ser redan fram emot detta!  Vilken chans för Nordiska ungdomar att utveckla sin rugby!

Sen ser jag fram emot hemmamatch med massor av glada Pingviner och roliga möten, desto värre så befarar jag att allt snack kommer att handla om festivalen och att den blev inställd.
Har dock redan hört från flera håll(politiker) att de inte tycker om det som skett och att vi måste hitta en lösning på detta inför nästa år och det är ju lovande!

Nu skall vi se till att göra nästa års festival helt underbar och den bästa och på sikt största i Norden!

Har funderat en del på Pingvin och vad som händer just nu. Vi har haft 2 bra år med ökade medlemsantal, flera nya spelare och lag och massor av trevliga människor men jag tror också att vi kommit in lite i rutiner och vanor som gör att vi har blivit lite bekväma. Tror det är dags att göra en allmän uppryckning och få upp alla på tårna igen :)
Jag tror nämligen att så fort vi lutar oss tillbaka och bara gör som vi brukar så tappar vi direkt och då är det lätt att glömma en del saker och ibland vara ute i sista sekund eller förlita sig på att det gör han/hon för det brukar de göra osv och det är också då som vi börjar tappa folk i organisationen och vi börjar gå bakåt.

Så nu är det dags att öka tempot och framförhållningen i klubben igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar