Om sidan

I denna blogg ger jag enbart min personliga åsikt. Det är inte en åsikt som står för de föreningar eller förbund jag är eller ev blir medlem i.
Just nu är jag Ordförande i Pingvin RC.
Mina favoritlag är naturligtvis Pingvin RC men också Wasps!

fredag 28 augusti 2015

Fritidsförvaltningen

Det är väldigt roligt att arbeta tillsammans med Fritidförvaltningen i Trelleborg då de verkligen vill hjälpa till och hitta lösningar samtidigt som de är sansade och ser verkligheten. Hade möte på plats igår på Pilevallen då vi gick runt och pratade kring våra planer mm. Väldigt bra samtal och mycket sunt förnuft och bra resonemang.

Med tanke på hur historien i Pingvin har varit att vi sköter oss själva och har fixat otroligt mycket själv men med nackdelen att man aldrig eller väldigt sällan har diskuterat med kommunen kring hur man skall göra saker tillsammans. Så är det väldigt skönt att vi på kort tid har hittat ett bra samarbete och det känns väldigt bra.

Rom byggdes inte på en dag och alla våra drömmar kan man inte fixa så lätt men vi kan ta ett steg i taget och när man då kan gå tillsammans så är det väldigt mycket lättare.
Ser redan fram emot framtida samarbete!

Och det ser väldigt ljust ut för en U14 plan på Köpingeområdet i enlighet med medborgarförslaget!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar