Om sidan

I denna blogg ger jag enbart min personliga åsikt. Det är inte en åsikt som står för de föreningar eller förbund jag är eller ev blir medlem i.
Just nu är jag Ordförande i Pingvin RC.
Mina favoritlag är naturligtvis Pingvin RC men också Wasps!

onsdag 26 augusti 2015

Semifinaler

Det skall bli spännande att se hur matchen mellan Södertälje och Pingvin går i helgen. Matchen spelas i Södertälje på Lördag. Jag tror och hoppas på att Pingvin tar ett steg till och drar nytta av all erfarenhet och kunskap som kommit till laget efter sommaren. Får Pingvin ihop sitt lag så tror jag faktiskt inte att Södertälje kan stå emot. Om Pingvin vinner borta eller det är väldigt jämnt så tror jag inte Södertälje orkar vända det i Trelleborg.

I den andra semifinalen har det beslutats/kommit överens om att endast spela en match hos Trojan den 5/9. Exiles bör ganska enkelt vinna denna match och ta sig till final.

Mitt tips är Exiles och Pingvin i Final.

Skånedamerna spelar mot Exiles i Malmö, Exiles vann första semifinalen med 27-10 men det finns faktiskt chans för Skånetjejerna att fixa det om de spelar på topp! Heja!

Sen ser jag redan framemot helgen den 5-6/9 då vi kommer att ha semifinal 2 hemma för herrarna och på söndagen blir det Öresundsturnering och prova på dag för nybörjare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar