Om sidan

I denna blogg ger jag enbart min personliga åsikt. Det är inte en åsikt som står för de föreningar eller förbund jag är eller ev blir medlem i.
Just nu är jag Ordförande i Pingvin RC.
Mina favoritlag är naturligtvis Pingvin RC men också Wasps!

tisdag 25 augusti 2015

Trött på människors attityder

Vi hade ett stort drama i Trelleborg i helgen då 2 personer hamna i bråk och den ena dog efter slagsmålet. Tänker inte här gå in på det överhuvudtaget då jag varken vet vad som hänt eller vad som ligger bakom. Anledningen att jag skriver är en annan. Jag kände båda personerna och den ena är involverad i Pingvin. Men anledningen till att jag skriver är för att jag blir både arg, upprörd och trött på hur människor tänker och resonerar. Kan läsa på olika forum och sociala medier där folk blir experter och vet allt utan att de överhuvudtaget har varit på plats eller känner personerna men tröttast och argast blir jag på de personerna som börjar ge sig på de anhöriga och börjar hota dem.
Jag känner starkt för de anhöriga och för vad de får utstå när sånt här händer. De anhöriga har ju inte gjort något.... varför skall folk ge sig på dem???
Tvärtom borde folk ställa upp och stötta de anhöriga och visa dem att de inte är de som gjort något.

Hoppas och tror att folk inom Pingvin ställer upp utan att döma och utan att blanda ihop saker och ting. Vi måste bry oss om våra medmänniskor framförallt när de blir utsatta för något som de ej har skapat. Tycker dock det är ganska skönt då majoriteten som man pratar med inom Pingvin tänker likadant och undrar vad kan vi göra?

Jag anser att det är just sådana här värderingar som rugby står för, vi ställer upp för varandra och respekterar varandra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar