Om sidan

I denna blogg ger jag enbart min personliga åsikt. Det är inte en åsikt som står för de föreningar eller förbund jag är eller ev blir medlem i.
Just nu är jag Ordförande i Pingvin RC.
Mina favoritlag är naturligtvis Pingvin RC men också Wasps!

onsdag 2 september 2015

Alltid något at stå i

Det är som vanligt när man tror sig ha lite koll på läget så visar det sig att det har man inte.
Igår dök återigen vårt problem med elen på klubben upp. nu är det dags att göra något drastiskt och rätta till det redan utanför klubben men det skall också fixas...

Slutspel i Allsvenskan och öresundsturnering på Söndag. Hoppas vi har koll på allt.....

Känns lite som vi slappnat av igen och behöver skaffa oss koll på läget igen.

Det stora problemet som naturligtvis också är positivt är att vi är frivilliga och ingen är anställd så allt bygger på frivilliga insatser. Men som alla vet så är det ganska lätt att helt plötsligt ställa krav på folk fast de ställer upp utan betalning eller ersättning.

Vet att många har tankar och ideer och en vilja men det är tyvärr ganska sällan det mynnar ut i ett verkligt projekt eller arbete. Jag är oerhört glad över alla som ställer upp i Pingvin vårt problem där är snarare att detso mer vi gör desto mer vill vi göra och det kräver ännu mer.....

Och vanan trogen så har jag startat ett projekt hemma också :) Nu är det dags för cykel/vedförråd och igår klippte jag ner häcken där förrådet skall vara så nu är det ingen återvändo...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar