Om sidan

I denna blogg ger jag enbart min personliga åsikt. Det är inte en åsikt som står för de föreningar eller förbund jag är eller ev blir medlem i.
Just nu är jag Ordförande i Pingvin RC.
Mina favoritlag är naturligtvis Pingvin RC men också Wasps!

torsdag 24 september 2015

Wallabies!

En säker seger igår! Australien såg säkert ut, Stabilt försvar och bra anfall.
Känns som att vägen till guldet är öppen!
Stronger as one!

Min nervositet stiger hastigt för till helgen är det USM. Våra U16 killar som jag följt sen de var 6-7 år skall på allvar tävla om första platsen, äntligen är de i rätt åldrar har spelat ett tag tillsammans och har viljan att vinna. Tyvärr så skall jag själv inte med vilket gör nervositeten ännu större.
Jag sticker ut hakan lite men tror faktiskt de har en väldigt bra chans att vinna USM i helgen.

Kommer att följa alla resultat noga :)
Hoppas också att det blir en bra turnering. USM är ju lite skillnad då det faktiskt är ett SM. när vi kör våra öresundsturneringar eller festivaler så kan det vara lite hejsan svejsan och det viktiga att alla får spela men nu är det SM och då skall reglerna följas. Spelare skall inte få skifta lag och toppa andras lag mm det skall ej heller vara ok att minska ner antalet under de i reglerna givna antalen. USM är inte till för att alla skall spela(isåfall utom tävlan) när det gäller U16 och U18 för där har de kommit så långt i åldrarna och bestämt sig för att spela rugby på ett annat vis. Tävlingsinstinkten har vaknat rejält och det går ej längre att skoja bort det. Killarna i U16 och U18 åker inte i 9-10h enkel resa för att förlora pga att man ändrar och anpassar. Vi spelar USM i U16 och U18 som 15 manna. när man är nere och spelar med 10 spelare och dyl då är det inte längre samma sport och då gäller helt plötsligt inte samma förutsättningar som man tränat för och försöker nöta in i spelarna. Då är det istället helt plötsligt nästan ett 7´s spel.

Så lång utläggning för at skriva att jag verkligen hoppas att detta sköts under USM då det varit lite si och så ibland.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar