Om sidan

I denna blogg ger jag enbart min personliga åsikt. Det är inte en åsikt som står för de föreningar eller förbund jag är eller ev blir medlem i.
Just nu är jag Ordförande i Pingvin RC.
Mina favoritlag är naturligtvis Pingvin RC men också Wasps!

onsdag 23 september 2015

Nu går det bra att använda lokalerna.....

Känns lite märkligt att man nu kan använda lokalerna som vi av säkerhetsskäl absolut inte fick använda till vår rugbyfestival. Men det är väl inte lika viktigt med flyktingar eller.....

Vi fick argumentet att det var säkerheten och att lokalen inte används..... vad är skillnaden nu men flyktingarna är kanske inte lika beroende av säkerhet el liknande. eller var det bara så att det var lättare att säga nej till en liten idrottsförening.
http://www.trelleborgsallehanda.se/trelleborg/kommunen-oppnar-nytt-transitboende-pa-skyttsgarden/

För min del känns det som att de orkade inte bry sig om att hjälpa oss med lokaler till vår rugbyfestival. Jag är dock väldigt glad över att man tar sig i kragen och använder lokalen och att flyktingarna får tak över huvudet och lite trygghet i sina liv.
Står denna lokalen tom till nästa års festival så skall det bli spännande att se vilka argument vi möter då......
Mycket märkligt agerande av serviceförvaltningen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar