Om sidan

I denna blogg ger jag enbart min personliga åsikt. Det är inte en åsikt som står för de föreningar eller förbund jag är eller ev blir medlem i.
Just nu är jag Ordförande i Pingvin RC.
Mina favoritlag är naturligtvis Pingvin RC men också Wasps!

fredag 18 september 2015

Nervositeten stiger....

På Lördag smäller det! Första SM-finalen av två. Jag är redan sjukt nervös.
Jag hoppas det blir stor publik och att vi tillsammans med att RWC startar idag kan öka intresset för vår kära sport!
Att Pingvin dessutom har blivit nominerade till årets sportpris i Trelleborg borde ju öka tempen lite till. Det känns som om att vi har medvind nu måste vi bara se till att förvalta allt detta ordentligt.

Hoppas nu att grabbarna håller ihopa laget och fortsätter trenden i de sista matcherna med mycket mer laganda och ett gött jädra anamma!

Blev glad igår när det damp ner ett mail i inkorgen:

Daniel
 
Best of luck to Pingvin RFC in your final at home this weekend and away in 2 weeks time, according to James i know that the team are well up for there matches.
I hope you have a good crowd at home for your pre-match lunch and to support your club.

i would also like to thank you and your clubs hospitality shown to me and Ailaine when we were over visiting James in the summer it was outstanding i hope i can return the compliment in the near future. He has really enjoyed his time in Sweden and made some good friends and gained a great experience for him.

COME on PINGVIN!!!   

Regards
John Campbell
 
Det känns som vi är på rätt väg då vi får mycket beröm utifrån och vi sprider den rätta rugbyatmosfären!
 
Sm-final denna helgen och USM nästa helg..... jag kommer att vara ett nervvrak efter detta.... borde fundera på semester..... men icke sa nicke... efter USM är det en öresundsturnering kvar och naturligtvis en Tour i år även med U14 och F14 lagen!
Och sen börjar arbetet med framtiden :) och nästa år!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar