Om sidan

I denna blogg ger jag enbart min personliga åsikt. Det är inte en åsikt som står för de föreningar eller förbund jag är eller ev blir medlem i.
Just nu är jag Ordförande i Pingvin RC.
Mina favoritlag är naturligtvis Pingvin RC men också Wasps!

onsdag 9 mars 2016

Ingen ordförande i ERK???

dagens artikel i EP

ERK letar ny ordförande

RUGBY: Årsmöte

Efter ett år lämnar Mikael Sätre posten som ordförande för rugbyklubben ERK.
– På grund av tidsbrist, förklarar han.
Valberedningen letar efter en ny ordförande – hittills utan framgång.
  
I fjol valdes Mikael Sätre till ny ordförande i ERK.
En ny regim tog över och den gamla där Torbjörn ”Hästen” Johansson var ledande hamnade helt i skuggan.
När ett år väntar åter stora förändringar i styrelsen.
Ordförande Mikael Sätres mandatperiod går ut och han vill inte bli omvald.
– Vi har sex barn och jag är egenföretagare som i december drog i gång ett andra företag så tiden räcker inte till, säger han.
Av de sex ordinarie i styrelsen är det bara Kristoffer Svedell, som representerar herrlaget, som sitter kvar.
Övriga hoppar antingen av eller vill inte bli omvalda.
Av de tre suppleanterna är det bara Nicklas Proos som blir kvar.
Valberedningen har ersättare till alla platser utom de viktigaste – ordförande och kassör.
Förre ordföranden Torbjörn ”Hästen” Johansson har inte tillfrågats om ordförandeuppdraget.
Om du skulle få frågan?
– Det är inte aktuellt för tillfället, säger han.
Valberedningens ordförande Fredrik Wiksell säger:
– För mig är alla tänkbara, men så vitt jag vet har ingen föreslagit honom.
Skulle valberedningen inte få fram några förslag till ordförande och kassör kommer det vara möjligt att lägga förslag på årsmötet.
– Ja, årsmötet får diskutera och besluta i ärendet och där får ju alla som betalat medlemsavgift vara med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar