Om sidan

I denna blogg ger jag enbart min personliga åsikt. Det är inte en åsikt som står för de föreningar eller förbund jag är eller ev blir medlem i.
Just nu är jag Ordförande i Pingvin RC.
Mina favoritlag är naturligtvis Pingvin RC men också Wasps!

fredag 11 mars 2016

Presentation

Idag på FB dök följande presentationer upp.

Presentation Hasse Hans Nordgren
Här följer en presentation av Hans Nordgren, nominerad av valberedningen till ordförande i Rugbyförbundets styrelsen.

Jag började spela 1971 och var Attila trogen i hela karriären
Några landskamper genom åren blev det
Internationell domare
Generalsekreterare i SRF 1981-1991
Ordförande SRF 1992-1995
Manager för herr XV och VII
Ordförande och klubbchef Väddö Golfklubb
Stockholms jägareförbund, Jaktvårdskretsar och älgskötselområden
Jakthundsutbildning
Roslagens Sjöfartsminnesförening (Landkrabba)
Regionrevisor i Unionen
Jobbat som ekonomichef och VD i den grafiska branschen i över 20 år
Jag vill
- Stärka organisationen, centralt, regionalt och klubbar
- Ordning och reda i allt från ekonomi till landslag
- Fortsätta utveckla ungdomsrugbyn
- Fler klubbar
- Mer information, TV och sociala media
Jag är 61 år, gift, 2 vuxna barn, ett barnbarn och min Wachtelhund Anton.
Bor på Väddö i Stockholms skärgård, lägenhet i Stockholm
Förutom rugbyn så är det jakt i praktiken och teorin som tar mycket tid. 
Gillar att vara i köket
På sommaren lite golf och sköta om mina Dahlior






Presentation Mike Carruthers
Här följer en presentation av Mike Carruthers, nominerad till suppleant av valberedningen i Rugbyförbundets styrelse.
Jag är född och uppvuxen i södra Afrika. 
Började spela rugby redan vid åtta års ålder.
Kom till Sverige via England 1975 och började spela rugby för Uppsala RFC. Hade förmånen att få spela i det svenska landslaget och blev så småningom "Stor Grabb".
Jag var ordförande för Uppsala RFC under 15 år i olika omgångar och har alltid haft en passion för rugby. Innan jag blev pensionär, jag är 64 år, jobbade jag med inköp i ett företag som sysslar med medicinsk teknik. 
Numera bor jag i Linköping sedan ett par år tillbaka. När jag inte sysslar med rugby på något sätt spelar jag gärna golf eller åker till södra Afrika och kör min gamla Land Rover i bushen. 
Jag vill jobba för att utveckla svensk rugby på alla nivåer. Vi behöver ha en stark elitsatsning likaväl som en utveckling på bred front hos alla lokala klubbar. 
Med vänlig hälsning,
Mike Carruthers

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar