Om sidan

I denna blogg ger jag enbart min personliga åsikt. Det är inte en åsikt som står för de föreningar eller förbund jag är eller ev blir medlem i.
Just nu är jag Ordförande i Pingvin RC.
Mina favoritlag är naturligtvis Pingvin RC men också Wasps!

torsdag 10 mars 2016

Säsongsstart

Taget från Pingvins hemsida:

 

Nu sparkar vi på allvar igång säsongen!

Denna helg är det dags för årets säsong kickoff.
Vi kommer att presentera Dave Cockburn som är en ”coach educator” från Scotland. Dave har många års erfarenhet av rugby i Scotland både som spelare och tränare på högsta nivån. De sista åren har han jobbat som en World Rugby Coach educator.
Dave skall agera som mentor till klubbens tränare.
A-laget skall ha sin första officiella pre season träningspass. Tillsammans med detta skall sponsorerna få en chans att träffa Dave och mingla med A-lagstruppen 2016.
Vi kommer även att presentera de fyra nya spelarna som vi har värvat från Ireland och Scotland.
Under Sponsorträffen kommer vi att presentera Pingvin, rugby och vår framtida satsning!
Efter sponsor träffen blir det dags för 6 Nations Rugby med framförallt ett spännande och avgörande möte mellan England och Wales.
Efter matchen blir det en analys av matchen från Dave Cockburn.
Under helgen har vi även besök på konstgräset av Riks TalangUtvecklingsProgrammet
Helgens schema:
Lördag FM  Träning för herrseniorer
Lördag 13:00 Sponsorträff med mat
Lördag 16:00 Klubben öppnar för alla medlemmar och vi visar Six Nations England Vs Wales.
Söndag  12:00 Sverige Vs. Danmark U18    3x20min
Söndag 14:00 Tränarutbildning med Mentorcoachen Dave för hela klubbens tränarkår.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar