Om sidan

I denna blogg ger jag enbart min personliga åsikt. Det är inte en åsikt som står för de föreningar eller förbund jag är eller ev blir medlem i.
Just nu är jag Ordförande i Pingvin RC.
Mina favoritlag är naturligtvis Pingvin RC men också Wasps!

fredag 27 mars 2015

Dagens Lärdomar

Hade utbildning på jobb idag om ekonomisystem och tidredovisning och uppföljning för uppdragsansvariga. Dagens lärdomar:
-  Gilla Läget
-  Var Proaktiv istället för Reaktiv
-  Kommunikation är A och O

Hur kan man applicera detta på Rugby?

- Gilla Läget
Detta tror jag alla rugbymänniskor redan kan långt bättre än alla andra :)

- Var Proaktiv istället för reaktiv
Här tror jag vi har massor att lära inom rugbyn. tex så enkla saker som att kontakta de andra lagen innan turneringar och kolla med spelare osv och inte bara agera när man väl är på plats. Arbeta med långsiktiga planer gällande ekonomi och ledarförsörjning så man inte helt plötsligt står där utan ledare och pengar.

- Kommunikation
Detta har jag berört i tidigare inlägg och det problemet kvarstår fortfarande hur vi skall lyckas med vår kommunikation inom föreningslivet. Svensk rugby behöver kommunicera mera!

Snart Fredagkväll och matchdags........Northampton Vs Wasps avspark kl 20:45
COYW!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar