Om sidan

I denna blogg ger jag enbart min personliga åsikt. Det är inte en åsikt som står för de föreningar eller förbund jag är eller ev blir medlem i.
Just nu är jag Ordförande i Pingvin RC.
Mina favoritlag är naturligtvis Pingvin RC men också Wasps!

onsdag 25 mars 2015

Kvällen räddad!

Ikväll bär det av till Pingvin för föräldrarmöte för ungdomssektionen och träning för U16/U18 och Herrar och Damer mao. en helkväll i rugbyns tecken.

Har lite dåligt samvete för U16/U18 då jag tidigare tränade dem mycket som tränare men efterhand som jag gör annat är där andra som tagit över den sysslan och jag har inte varit och hälsat på dem på ett tag nu.
vet dock att de får VÄLDIGT mycket bättre träning nuförtiden än vad de fick med mig som tränare :)
Rätt person på rätt plats!

Det är samtidigt en skön känsla när man inser att tränarna förmodligen klarar sig bättre utan mig på plats. Och det är också en slags lyx att inte behöva åka upp på varje träning alltid/varje vecka.
Känns som om att det också är en förutsättning för en levande klubb som jag skrev om i tidigare inlägg att man har många involverade så det inte blir samma människor som gör allting.

Och sen har ju tränarna alltid möjlighet att diskutera lite extra när man kommer lite då och då. tror att de hinner fundera igenom och pratar om det som verkligen betyder någonting.
Dt jag dock saknar väldigt mycket är "tjabbet" mellan tränarna!
Har 2 helt underbara tränarkollegor/rugbymänniskor i Dave och Freric. De skämten och diskussionerna är så underbara även om nivån inte alltid är den högsta ;)

Ser fram emot kvällen även om jag är lite trött.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar