Om sidan

I denna blogg ger jag enbart min personliga åsikt. Det är inte en åsikt som står för de föreningar eller förbund jag är eller ev blir medlem i.
Just nu är jag Ordförande i Pingvin RC.
Mina favoritlag är naturligtvis Pingvin RC men också Wasps!

torsdag 19 mars 2015

Intensiv helg

Nu drar rugbysäsongen igång med allt möjligt på schemat. I helgen är det dags för andra omgången av TUP i syd denna gången i Lund. Har dock inte möjlighet att vara med själv denna gång då jag skall åka till Stockholm för årsmöte i Svenska Rugbyförbundet. Ett intressant årsmöte där jag hoppas på ivriga diskussioner och bra beslut. Styrelsen i förbundet har gjort ett jättejobb och vänt ett underskott till svarta siffror!!!!

I Pingvin rullar allt på närmre och närmre säsongen blir det och vädret gör gott för vår plan. Ser redan fram emot första hemmamatchen den 2/5.

Det snurrar mycket rugby i huvudet med allt som måste fixas i klubben till regionen och i Sverige. Vi måste ju sprida denna fantastiska sport till fler.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar