Om sidan

I denna blogg ger jag enbart min personliga åsikt. Det är inte en åsikt som står för de föreningar eller förbund jag är eller ev blir medlem i.
Just nu är jag Ordförande i Pingvin RC.
Mina favoritlag är naturligtvis Pingvin RC men också Wasps!

tisdag 31 mars 2015

Publicitet

Det är så viktigt att synas och höras. För rugbyn är det extremt viktigt för att finnas till. Det finns många aspekter på det men en del av dem handlar mycket kring uttrycket att syns/hörs du inte finns du inte.
Tror att vi måste vara duktiga inom svensk rugby att förmedla ut våra nyheter och händelser. Vi kan inte bedöma vad som är intressant eller inte. Det kanske är jätteintressant för en sponsor att vi syns i lokaltidningen och att vi är förknippade med dem. För andra kanske det är det som gör det intressant att komma på nästa hemmamatch och då givetvis betala inträde och köpa mat och dricka.
Sen skall man naturligtvis inte glömma att syns man tex i tidningar mm så pratats det mer om laget/sporten.
Att synas och höras kanske är något de olika styrelserna i klubbar, förbund och distrikt borde jobba väldigt intensivt med. Vet att tex i Pingvin har vi börjat jobba med en Kommunikation/medie grupp.

Lite artiklar från veckans Trelleborgs Allehanda får pryda bloggen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar